Ofte stillede
spørgsmål


Mad & kvalitet
1Hvordan forholder Maria's Deli sig til førdevaresikkerhed?

Når du modtager mad fra Maria´s Deli, er det vigtigt at være opmærksom I forhold til fødevaresikkerheden. Hvis maden har været serveret i temperaturer der ligger mellem 5 og 65 grader, er det vigtigt at tiden fra køle- og varmekæden er brudt ikke overstiger 3 timer. Overstiger servering/opbevaring 3 timer skal maden kasseres.

  1. Den kolde mad skal så vidt muligt holdes kølet indtil servering. Da maden holder sig bedst frisk sådan og bakterievæksten hæmmes.
  2. Åbn først termokasserne med det varme mad, når maden skal serveres, så maden holdes varm længst muligt, og bakterievæksten hæmmes.
  3. Efter endt spisetid skal eventuelle madrester kasseres.
  4. Hvis en eller flere i jeres gruppe har allergi/noget vedkommende ikke spiser så tager vi gerne hensyn til dette.
  5. Allergene oplysninger følger med maden når I modtager den.
    (til jer der er faste frokost kunder er der info om allergener på menuplanen)
2Hvem laver maden hos Maria's Deli?
Maria's Deli har dygtige kokke, der laver maden ud fra erfaring og ny inspiration, hver eneste dag.
3Er den mad I laver præfabrikeret?
Nej, hos Maria’s Deli laver vi så meget som muligt fra bunden.
4Laver I også mad til private fester?
Ja, men har vi ikke plads i kalenderen, så henviser vi til andre lokale catering virksomheder.
Bestilling
1Hvor mange skal der mindst bestilles til?
Frokostordning er som udgangspunkt til 12 kuverter, afhængig af beliggenhed og/eller afhentning.
2Hvad hvis mine medarbejdere/gæster har særlige behov?
Vi tager gerne hensyn til evt. allergikere, vegetarer og andre med særlige behov/ønsker hos vores kunder. Ud over det, sammensætter vi gerne en særlig menu, hvis I har et arrangement. Vi laver også smørrebrød, tapas, sandwich ect.
3Kan der ændres i menuen?
Menuen er som udgangspunkt lavet ud fra en god variation over ugen, men vi ændrer naturligvis gerne, hvis der er noget som I ønsker anderledes.
4Hvor lang tid i forvejen skal jeg kontakte jer, hvis jeg ønsker at ændre antallet af kuverter?
Uanset om I ønsker flere eller færre kuverter, så skal vi vide det senest dagen før kl. 12:00.
Betaling
1Hvordan betaler jeg?

Til de faste kunder kommer der en faktura den sidste hverdag i måneden, med en betalingsfrist på 8 dage netto.

Andre skal betale kontant eller via MobilePay.

2Hvad koster maden?
Da vi sammensætter menuen ud fra jeres ønsker, så er prisen individuel. Ring gerne og få et tilbud.
Levering
1Hvor I landet leverer I?
Vi leverer i Herning, Ikast, Bording, Sunds området, som det er idag. Ring gerne og forhør dig om vi kan levere i dit område.
2Hvad koster transporten?
Leverings omkostningerne afhænger af hvor mange I er, og hvad vores omkostninger vil være til at at levere i jeres område.
3Hvornår kommer I med maden?
Det er vigtigt for os at vide, hvornår I som udgangspunkt spiser, så planlægger vi vores ruter så I har maden lidt før. Så har I mulighed for at få maden stillet frem før spisetid.